Ak rozmýšľate nad eshopom, prichystal som si pre vás hlavné výhody a nevýhody, ktoré pri eshope budete pravdepodobne riešiť. Hlavnou výhodou eshopového predaja je neobmedzený predaj. Čiže viete predávať 24 hodín 7 dní v týždni. Je to veľký rozdiel oproti tomu, keď máte kamennú predajňu, kde máte nejakú otváraciu dobu.
A samozrejme, keď niekto chce napríklad nákupiť o polnoci, neviete ho obslúžiť. V tomto eshop nemá limity a dokáže za vás v podstate bez nejakého, dajme tomu zamestnanca, ktorý by musel byť v predajni, alebo vy by ste museli byť v tej predajni, tak to za vás dokáže zprocesovať a tú objednávku tomu klientovi vytvoriť.
Pokiaľ máte kamennú predajňu napríklad, alebo by ste mali kamennú predajňu, tak môžte tam mať vystavený len určitý počet tovarov, alebo určitý počet tých rôznych položiek, ktoré by ste chceli predávať. Toto pri eshope neplatí, pretože na eshope môžte mať kľudne tisícky produktov.
Niektoré z nich dokonca ani nemusíte mať naskladnené a môžete ich ponúkať tým zákazníkom. Vďaka tomuto môžte zasiahnuť ďaleko, ďaleko viac ľudí a samozrejme možno aj urobiť na tom ešte ďaleko väčší predaj, pretože im dokážete ponúknuť širšiu paletu tých produktov.
Toto hovorí samo za seba. Pokiaľ si chcete urobiť kamennú predajňu, potrebujete nájsť priestor, platiť ho mesačne, nemalé peniaze. Potrebujete tam nejaký nábytok, je možné, že tam budete potrebovať zamestnanca. No a potrebujete všetky možné povolenia od mesta, hygieny a ďalších nejakých takýchto inštitúcií, ktoré vám tu predajňu musia vôbec povoliť, aby ste mohli začať predávať.
Toto kľudne môže trvať aj 6 mesiacov, 8 mesiacov, 12 mesiacov. Veľmi záleží samozrejme, kde tú predajňu chcete otvoriť. Pri eshope toto riešiť nemusíte. V podstate pokiaľ ste šikovní a dáte si napríklad nejaký eshop do prenájmu, tak kľudne môžte mať eshop aj do 2 týždňov. To, čo nás naučili posledné 2 roky, je, že treba vnímať aj samozrejme vonkajšie faktory.
Málokto si dokázal predstaviť, že zrazu obchody a reštaurácie a podobné veci budú zatvorené a nebudeme sa vedieť do nich dostať a nakúpiť v nich. Ak má niekto kamennú predajňu, tak samozrejme, toto ho extrémne ovplyvnilo. Pri eshope toto nie je jednoducho záležitosť, pretože vás neovplyvňuje to, či sú obchody zavreté, či je sviatok, alebo niečo podobné. Ovplyvňuje vás len to, či ten server, na ktorom váš eshop beží, funguje a či sa na vašom eshope dá nakúpiť.
Ak chcete expandovať do iných krajín, je to oveľa jednoduchšie s eshopom, ako s kamennou predajňou. Pokiaľ pri kamennej predajni by ste museli hľadať dobré miesto, naštudovať si legislatívu, všetky opäť povolenia, aby ste mohli takýto vôbec obchod otvoriť a ešte nie je isté, že by fungoval, pri eshope je to oveľa jednoduchšie. Potrebujete urobiť nejakú jazykovú mutáciu, nastaviť si tam samozrejme tiež nejaké právne veci, nastaviť si, aby vám správne počítalo cenu, aby ste dajme tomu predávali v lokálnej mene. Ale je to ďaleko ďaleko rýchlejšie, ako riešiť napríklad kamennú predajňu.
To, čo bežne napríklad o vašej kamennej predajni môžu hovoriť ľudia jeden medzi druhým. Tak toto Vy môžete na internete a celkovo na vašej stránke, alebo sociálnych sieťach oveľa rýchlejšie dostať medzi ľudí. Čiže tie referencie, ktoré vám ľudia odovzdajú. Či už si ich dáte na vašu stránku, alebo ich napríklad dajú na google moja firma, prípadne na facebook page, tak to sa ďaleko rýchlejšie dostane k ľuďom aj tým, ktorí ešte možno u Vás nenakúpili a rozmýšľajú nad tým, že by chceli nejaké výrobky také, aké predávate vy.
Zatiaľ, čo v roku 2008 na eshopoch nakupovalo iba 23% ľudí. O 10 rokov neskôr, v roku 2018, už bolo týchto ľudí 59 % a toto číslo samozrejme ešte porastie.
Poďme sa pozrieť na nevýhody. Ako prvú a základnú by som povedal, že budete potrebovať nejakú základnú technickú zručnosť, alebo aspoň nejaké vedomosti, aby ste vedeli vlastne ten eshop obsluhovať. Toto však nie je problém. Dneska už tie eshopy sú ďaleko viac jednoduchšie na obsluhu, ako boli možno voľakedy.
Jasné, nie všetky technické veci a vývoj si budete vedieť robiť sami, ale minimálne čo sa týka nejakej správy, objednávok, skladových zásob, fakturácie. Toto všetko už tie dnešné eshopy bez problémov dokážu.
Či už budete mať eshop malý, alebo veľký, potrebujete tie produkty jednoducho mať niekde naskladnené a potrebujete ich od toho dodávateľa prijímať.
Toto je niečo, čo samozrejme by ste riešili aj pri kamennej predajni, ale je potrebné na toto myslieť aj pri eshope.
Sú produkty, ktoré veľmi, veľmi ťažko dokážete kúpiť na eshope. Je to preto, pretože ich musíte napr. vyskúšať, alebo nejakým spôsobom vidieť, chytiť a zažiť.
Preto sa nehodí eshop na všetky produkty a je potrebné si dobre zvoliť, či ten produkt, ktorý chcete predávať na eshope, či ho napríklad zákon povoľuje, aby ste ho predávali na eshope.
Ak napríklad predávate tenisky, alebo tričká alebo nejakú módu, musíte počítať s tým, že pravdepodobne budete mať vyššie číslo reklamácií, pretože ľudia veľakrát netrafia číslo, pri móde to môže byť, že majú číslo L
objednajú si M a budú chcieť tie produkty meniť. Ak nad eshopom rozmýšľate, alebo už máte eshop, ktorý nefunguje tak, ako by ste chceli, napíšte nám na bugan@bugesweb.sk a radi sa pozrieme na Váš projekt. Držím Vám palce s Vašim eshopom. Ak sa vám video páčilo, zdieľajte ho na sociálnych sieťach a nezabudnite nám dať odber, aby ste hneď vedeli, keď vyjdú nové videá.