Základné poznatky ako funguje eshop, ktoré by mal každý, kto nad jeho založením rozmýšľa, vedieť pred tým, ako si založí vlastný eshop
Napriek tomu, že celkový pohľad na eshop z pohľadu zákazníka vyzerá jednoducho, z pohľadu predajcu je to o niečo zložitejšie. Tento článok vám pomôže lepšie porozumieť tomu, ako si založiť vlastný eshop, čo to obnáša a na čo sa pripraviť pri jeho zakladaní…
Aké produkty predávať na eshope?
3 spôsoby skladovania produktov
Ako dostať tovar k zákazníkom?
Prečo je zákaznícka podpora taká dôležitá?
Prečo sú značkové produkty také drahé?
Eshop systém, alebo eshop platforma je akýsi online priestor na ktorom sa váš eshop bude nachádzať. Podobne ako pri kamennom obchode hrá umiestnenie dôležiu rolu pre váš budúci rast. Lepšie umiestnenie väčšinou znamená aj lepšie tržby, no rozdiel je aj v cene.
Vybrať si môžete z viacerých variant. Lacné krabicové riešenia vás vyjdú od 10€ za mesiac, no funkcionalitou a kvalitou sa podobajú “stánku na okraji cesty”.
Ak máte záujem o flexibilnejšie riešenie, odporúčam vám siahnuť po platformách ako sú WordPress alebo Joomla. Sú o niečo náročnejšie, a chvíľu vám potrvá sa s nimi naučíte pracovať, no vo výsledku máte malý “kamenný obchod”, za ktorý sa rozhodne nemusíte hanbiť.
Na internete nájdete množstvo kurzov ako pracovať s WordPress zdarma… No presne toto je problém.
Poskladať si z online kurzov zdarma to, čo naozaj potrebujete nie je síce nemožné, no zaberie vám to obrovské množstvo času…
Hoci sa to môže zdať ako lacný spôsob ako sa naučiť vytvoriť si web, nie vždy tomu tak je. Takýto spôsob učenia vám môže kľudne zabrať 15 hodín času.
Potom to už je len o jednoduchej matematike. Vynásobte 15 hodín času tým, koľko by ste za tento čas dokázali zarobiť. Ak za hodinu zarobíte napríklad 15€, naučiť sa pracovať s WordPressom vás práve stálo 225€.
Ak sa však chcete naučiť s WordPressom pracovať od ľudí, ktorí s ním pracujú každý deň už viac ako 10 rokov, za menej ako 4 hodiny, pozrite si prvé video z nášho online video kurzu WordPress ZDARMA.
Ak už hľadáte profesionálne a dlhodobé riešenie napíšte nám. Dáme si chutnú kávu a preberieme váš nápad, aby ste vedeli, čo takáto tvorba eshopu reálne obnáša.
Kontaktovať Bugesweb
Čo už by bol obchod alebo eshop bez produktu však? A čo takto eshop s produktmi, o ktoré nemá nikto záujem?
Možno sa to nezdá, no výber správneho tovaru je pre vaše online podnikanie kľúčové. Najčastejšou príčinou neúspechu je neexistujúci dopyt po produkte.
Dajte si preto na výbere vášho porfólia záležať. Predávajte to, čo ľudia chcú alebo potrebujú.
Ak už vyberiete správny produkt, je dôležité ho dobre odprezentovať. Dajte si preto záležať na kvalitných obrázkoch, ako aj na popise produktov. Odporúčam vám detailne popísať každý produkt. Dobrý popis by mal obsahovať informácie o tom, z čoho je produkt vyrobený, kde sa vyrába, na čo sa používa, aké benefity prináša zákazníkovi a podobne.
Či už ide o eshop alebo kamennú predajňu, produkty treba vždy niekam uložiť. Veľa ľudí si myslí, že jediný spôsob, ako skladovať produkty, je mať vlastný sklad alebo iné priestory, no existuje ich viac.
1. Affiliate marketing a Dropshipping
Spôsob sprostredkovaného predaja produktov, ktoré fyzicky ani nemusíte vidieť. Dohodnete si spoluprácu s dodávateľom, ktorý vám produkt poskytuje za stanovenú cenu. Vy sa potom staráte o marketing a propagáciu. Výrobu, skladovanie a dopravu rieši váš dodávateľ.
Je to spôsob marketingu, kde vystupujete ako sprostredkovateľ medzi distribútorom a klientom. Vašim ziskom je rozdiel ceny, za ktorú ste tovar kúpili a predali.
2. Fulfilment
Fulfilment je spôsob riešenia logistiky, kedy váš tovar pošlete externej Fulfilmentovej firme, ktorá za vás bude riešiť skladovanie a distribúciu. Keď si u vás zákazník objedná tovar, fulfilmentovej firme príde správa, čo a kam majú poslať, a vy sa už o nič nemusíte starať. Takto môžete ušetriť kopec času. Podobný princíp využívajú aj Ebay a Amazon.
Viac o Fulfilmente
3. Dodávatelia
V prípade, že produkty nevyrábate vy, uistite sa, že dodávateľ, s ktorým chcete spolupracovať je spoľahlivý, dodáva kvalitný tovar a má ho dostatok. Je to veľmi dôležité najmä preto, že ako váš web bude časom rásť, budete potrebovať predávať viac produktov. Ak však váš dodávateľ produkty nebude schopný vyrobiť, môže vás dostať do nepríjemnej situácie a pripraviť vás o zákazníkov.
Odber na pošte, odberných miestach, osobne v predajni… Každému vyhovuje niečo iné. Odporúčam vám preto pridať na váš web viac možností dopravy.
Čo však nevyhovuje nikomu je, keď na tovar musí čakať. Až 92% Slovákov vyžaduje, aby im tovar prišiel hneď na druhý deň.
Rovnako ľuďom nie je jedno ani to, kto im tovar doručí. Je preto lepšie, ak v prípade kuriérskej dopravy dáte ľuďom na výber aspoň 2 spoločnosti.
Samozrejme na začiatku nemusíte poskytovať všetky možné spôsoby dopravy, ale časom bude pre vás výhodné pridať ich čo najviac.
Rovnako ako pri doprave, každý platí rád inak. Na Slovensku platia ľudia najradšej v hotovosti priamo kuriérovi. Takýto spôsob platby používa až 65% Slovákov. Zaujímavé však je, že pokiaľ by ste šli na Európsky trh, toto číslo by sa znížilo na iba 13%.
Ak má zákazník problém s produktom, ktorý si u nás kúpil, je v našom záujme mu pomôcť čo najlepšie a najefektívnejšie.
Keď tak nespravíme, alebo bude mať pocit, že nám na ňom nezáleží, nielenže prídeme o jedného nespokojného zákazníka, ale aj o ľudí, ktorým o nás povie a o dobré meno spoločnosti.
Len si spomeňte, keď sa ste prišli do obchodu reklamovať produkt, ktorý ste si u nich kúpili a povedali vám, že to je váš problém, alebo vás poslali za 10 ďalšími ľuďmi…
Na druhú stranu, keď k nám príde klient s reklamáciou a my mu ochotne pomôžeme, bude spokojný dokonca aj keby sme jeho problém nevyriešili. Ak ľudia uvidia že sa snažíte budú spokojní a budú vám dôverovať. Dokonca sa môže stať, že práve vďaka tejto ochote vás odporučia priateľom.
FAQ vám ušetrí čas
Zákaznícka podpora nemusí prebiehať len osobne alebo telefonicky. Na otázky našich klientov môžeme odpovedať v sekcii FAQ (z ang. Frequently asked questions = Často kladené otázky)
Každý sme iný, a nie každému je príjemné volať s cudzím človekom. Preto je dobré mať v tejto sekcii zodpovedaných čo najviac otázok. Opäť platí, ak zákazník nedostane odpoveď na svoju otazku, odíde. A to nechce asi nikto.
Najlepší spôsob, ako si udržať spokojných zákazníkov je pomocou brandingu a budovania značky.
Giganti ako BMW, Apple alebo Prada si môžu vypýtať niekoľko-krát viac ako ich konkurencia, za ten istý produkt, práve vďaka značke. Značka nie je iba pekné logo, je to symbol dôvery a kvality.
Ak si chcete prečítať o tom, ako si založiť eshop viac, prečítajte si náš hlavný článok na Ako založiť eshop
Ak vám informácie v tomto článku prišli užitočné, alebo ak poznáte niekoho, komu by mohli pomôcť, zdieľajte ho prosím na vašich sociálnych sieťach.
Ak máte nejaké otázky, rád vám na ne odpovieme v komentároch, alebo si môžeme dohodnúť konzultáciu, či už osobne alebo online: https://bugesweb.sk/kontakt/