Ak si vyberiete nevhodné formy platby na Váš eshop, môže Vám to odplašiť niekoľkých zákazníkov a tak budete prichádzať o obrat. Ako tomu predísť, si povieme práve v tomto videu. Moje meno je Tomáš Bugáň. Som z digitálnej agentúry BugesWeb a naši klienti na našich eshopoch predali za posledný rok produkty za viac, ako 2 milióny eur.
Pri forme platby máte na výber niekoľko bežných vecí a možno aj nejakých novších, o ktorých si povieme. Najklasickejšia vec na Slovensku, v Česku, čo už v zahraničí takmer nie je, je dobierka. Príde Vám objednávka, Zabalíte to, dáte na to dobierku, odošlete klientovi a dúfate, že ten balík prevezme, zaplatí Vám a Vy dostanete peniaze.
Pri tomto si treba dávať pozor na to, že sú iné formy dobierky pri napríklad, slovenskej pošte, iné formy, alebo iné ceny za dobierku pri packete, teda zásielkovni. Pri dobierke je dôležité dávať si pozor na to, koľko Vám, ktorý dopravca, alebo napríklad Slovenská pošta, kuriér, prípadne Zásielkovňa po novom Packeta bude za túto službu účtovať.
Dôležité zapracovať aj na eshope, hej, aby v pokladni, keď ten klient príde a vyberie si napríklad Ja neviem, platbu kartou, tak uvidí, že sa mu nezvýšila suma, ale ak si vyberie napríklad dobierku. Ktorú aj vám napríklad dopravca účtuje za 0,90 centov, za 1,10 alebo za podobnú sumu tak, aby aj ten klient videl, že áno keď si vyberie dobierku, tak ho to bude stáť o niečo viac.
Druhá z možností je obyčajný bankový prevod. Toto je asi najzdĺhavejšia vec a veľmi, veľmi málo používaná vec. Ak sa bavíme o tom, že v dnešnej dobe napríklad potrebujeme, čo najrýchlejšie od klienta tie peniaze dostať alebo dokončiť objednávku. Totižto tu si ten klient objedná, vy mu následne vygeneruje nejakú faktúru, alebo nejaké platobné údaje a on musí ísť do svojho internetbankingu. Tam na základe tých údajov to uhradiť. Vám to napríklad na druhý deň príde, potom to spárujete a až potom odosielate. Ak ste ten klient dá na čas, tak kľudne takáto objednávka môže trvať až 7 dní, kým mu to vôbec doručíte.
Toto je asi najmenej populárny spôsob, ako za to platiť. A ak máte takú cieľovku, tak je možné, že si budú žiadať práve tento, túto formu dopravy. Vždy by to malo totižto vychádzať z cieľovky. Ak tam budete mať mladšie obecenstvo, tak určite budete potrebovať čo najviac mať čo okamžité platby. Platby kartou, prípadne nejaký Apple Pay, Google Pay a podobne. Ak tam budete mať možno starších, je možné, že sa vám práve zídu takéto bankové prevody, dobierky. Dajme tomu, že ak máte kamennú predajňu, alebo si nejaký sklad, kde tí ľudia môžu prísť vyzdvihnúť si, tak možno platiť práve tam.
Ďalšou z možností je práve platobná brána, ktorá častokrát umožňuje nielen platby kartou, ale práve aj okamžité bankové prevody. To znamená, že keď ten človek si potvrdí finálne objednávku v pokladni, tak ho to zoberie na jeho internetbanking, tam sa prihlási so svojimi prihlasovacími údajmi a ono mu to vygeneruje platbu. Len ju viac menej potvrdí dajme tomu nejakou esemeskou, alebo nejakou push notifikáciou na telefóne a zaplatí vám, a tie peniaze hneď prechádzajú. Myslím, že na druhý deň by ste ich mali mať potom na účte. Najlepšia forma pri takýchto platobných bránach je samozrejme platba kartou, pretože tam okamžite viete, že klient Vám za to zaplatil.
A Vy môžete začať spracovávať tú objednávku. Pri takýchto platobných bránach už často tá platobná brána v sebe obsahuje Apple Pay a Google Pay, ktoré sú veľmi komfortné z toho hľadiska, že ak ich máte správne nastavené na eshope, tak ten klient dokonca nemusí ani vypĺňať svoje fakturačné údaje, pretože už v telefóne tieto údaje má uložené, či už pri Google Pay alebo Apple Pay a akonáhle touto formou zaplatí, tak tie údaje sa mu tam zapíšu a nemusí, nemusí vypĺňať napríklad nejaku v pokladni nejakú adresu a dodanie a podobné veci, pretože to prejde cez tento Apple alebo Google pay Poďme sa pozrieť do detailu na tieto platobné brány.
Máme dve typy platobných brán. Sú tzv bankové. Tatra banka hej Tatra Pay, Sporo Pay , Card Pay, VÚB Pay, všetko možné, čo si viete predstaviť od klasických bánk a potom máte tzv. platobné inštitúcie. To sú ako napríklad, GP Web Pay, Trust Pay, Go Pay, nejaký Stripe, alebo hocijaká iná brána, ktorú nájdete, ComGate, je ich naozaj veľké množstvo. Kompletný zoznam, aj s priamo tým, ako sa dajú napojiť na Váš eshop, podľa toho, aký eshop máte, nájdete na našom blogu v článku „Ako si založiť eshop“. Pri tých bankových platobných bránach je samozrejme najväčšie pre, alebo najväčšia výhoda je ich známosť.
To znamená, že ak aj príde niekto, kto napríklad prvýkrát nakupuje na vašom eshope a ešte zvažuje, či tam nakúpiť tak, ak tam uvidí takúto platobnú bránu, automaticky Vám to zvyšuje dôveryhodnosť, pretože je to niečo, čo ten človek vidí častokrát na bilbordoch, vidí to v reklamách, vidí to v telke, vidí to na internete, možno má aj aplikáciu vo svojom telefóne.
Výhodou týchto bankových platobných brán je zložitejší proces a to schvaľovanie, ktoré bohužiaľ častokrát ak ste napríklad nová firma a nemáte ročné zúčtovacie obdobie, to znamená , už podané jedno daňové priznanie, tak Vám tú platobnú bránu nemusia schváliť. A samozrejme vyššie poplatky. Bavíme sa tam častokrát napríklad, 2% alebo 2,5% či 2, 2 percenta na, z celkovej sumy, ktorú vám ten klient uhrádza, plus nejaký fixný poplatok, čo zvykne byť od 0,15 do 0,25 centov, čo ak napríklad vám ten klient bude platiť 100 eurový produkt, tak len 2 eurá Vám automaticky odchádzajú banke, čo je na zváženie.
Pri týchto platobných inštitúciách, ktoré som spomínal, tam to je oveľa jednoduchšie a niektoré môžte mať kľudne v rovnaký deň implementované a spustené na Vašej stránke. Toto je hlavná výhoda a plus ešte to, že častokrát majú v sebe už rovno aj Google a Apple Pay. Čiže máte jednu platobnú bránu, ktorá vám vyrieši niekoľko tých možností platby, tým pádom je to oveľa jednoduchšie na správu a samozrejme to má aj nižšie poplatky.
Častokrát tieto platobné inštitúcie majú poplatky na hranici nejakých jedného, 1,4 – 1,5%, čo už, ak sa bavíme, že napríklad cez ten eshop by Vám prešlo, dajme tomu 10, 20, 30 tisíc eur, tak už to začína byť veľmi zaujímavá čiastka, na základe ktorej sa rozhodnúť, prečo ísť do tej, alebo do inej platobnej brány .
Ak si ešte vyberáte takéto platobné brány. Je potrebné myslieť určite aj na kompatibilitu. To znamená, že či tá platobná brána napríklad má rozšírenie alebo tzv plugin do vášho eshopu. Ak napríklad máte WordPress alebo WooCommerce eshop, tak tam je to pomerne jednoduché. Drvivá väčšina týchto platobných brán už má v nejakej forme vyvinutý plugin, alebo nejaký externý dodávatelia takýto plugin, alebo to rozšírenie vyvinuli.
Otázne je, že či zaňho budete musieť platiť napríklad nejaký ročný poplatok, alebo či je zdarma. Ak sa bavíme o ročnom poplatku, ten sa hýbe napríklad medzi 100 až 150 – timi eurami na rok. V platobnej bráne je potrebné riešiť aj cash flow. Čo tým myslím? Niektoré tie platobné inštitúcie vyplácajú, napríklad, o dva dni, niektoré vyplácajú raz raz týždenne Vaše prostriedky a niektoré platobné brány raz za dva týždne.
Toto môže byť problém. Ak vám tam zostane visieť veľa peňazí a Vy tie peniaze tým pádom v tom v časovom horizonte, kým ich nemáte na účte, neviete používať. V platobných bránach od bánk obvykle tie peniaze prichádzajú na druhý, maximálne tretí deň. Pri napríklad nejakom GoPay, to je myslím, že raz týždenne.
Ak by sme sa bavili o nejakom Stripe, tam je to tiež na nejaký tretí, štvrtý deň, takže je potrebné si zvážiť aj toto, pretože ak tam už budete točiť nejakú zaujímavejšiu sumu, kľudne na týždennej, na mesačnej báze, tak Vám to môže trošku rozhodiť cash flow a je s tým potrebné počítať vopred. Ktorú platobnú bránu by ste si vybrali na svoj eshop Vy, alebo ktorá si myslíte, že je najlepšia z týchto? Dajte mi vedieť do komentárov. Ak sa vám video páčilo, nezabudnite ho zdieľať na sociálnych sieťach. Dajte nám odber a Ja sa na Vás teším v ďalších videách.